Nuo 2025 metų rudens Vilniaus lopšelyje-darželyje „Strazdelis“ pradėta įgyvendinti atnaujinta ikimokyklinio ugdymo programa (toliau – Programa).
Programoje akcentuojamas socialinis konstruktyvistinis požiūris į vaiką.
Ši teorija pabrėžia, kad vaikas nėra pasyvus informacijos gavėjas, bet aktyviai besimokantis, kuriantis savo supratimą apie pasaulį. Vaiko ugdymasis grindžiamas požiūrio į vaiką ir jo ugdymą(si) sąlygotomis vertybėmis, tokiomis kaip vaiko orumas, saviraiškos laisvė, lygiavertis dalyvavimas, lygiateisiškumas ir teisingumas, pagarba, tolerancija ir atvirumas įvairovei, bendruomeniškumas, demokratija ir pilietiškumas bei kultūrinis tapatumas.
Ikimokyklinio ugdymo tikslas – atsižvelgiant į vaikų prigimtines galias, patirtį, poreikius, šeimos ir bendruomenės susitarimus, kurti lanksčius edukacinius kontekstus, įgalinančius vaikus išsiugdyti pasitikėjimo, rūpinimosi savimi ir kitais, kultūrinio ir socialinio jautrumo, komunikavimo, lankstaus mąstymo, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis pradmenis.
Programoje išskiriamos dvi prioritetinės vaiko galios: sėkmingai besimokančio; besirūpinančio savimi ir kitais. Siekiant visapusiško ugdymosi taip pat plėtojamos ir kitos vaiko galios: kūrybingas, pasitikintis, komunikabilus, jautrus socialinei įvairovei bei lanksčiai mąstantis.
Programoje orientuojamasi į vaiko, jo šeimos ir vietos bendruomenės poreikius, atsižvelgiama į regiono ypatumus. Lopšelis-darželis yra Karoliniškių mikrorajone. Šis regionas išsiskiria gamtiniais, istoriniais ir kultūriniais ypatumais, kurie suteikia galimybę vaikui pažinti savo
aplinką, ugdyti pilietiškumą ir kultūrinį sąmoningumą lankantis Karoliniškių kraštovaizdžio draustinyje, Vilniaus televizijos bokšte, Karoliniškių bibliotekoje.
Nuo 1999 metų mūsų įstaiga yra sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo narė, kasmet įgyvendinamos sveikos gyvensenos, fizinio aktyvumo stiprinimo iniciatyvos įtraukiančios visą bendruomenę.
Ugdymo procese orientuojamasi į universalaus dizaino mokymuisi modelį, patirtinį, žaidybinį, tyrinėjimų pagrindu grindžiamą ugdymą (Išsamiau 1 pav. Konceptualus ugdymo(si) modelis).
